SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny powinna ona jednoznacznie i w sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto ją składa.
Dodanie oferowanego na stronie produktu do koszyka, wypełnienie danych w formularzu i wysłanie do naszej firmy, stanowi złożenie oferty zakupu naszej firmie.
1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DzU nr 144, poz. 1204), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.
2. Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty, zaproszenia do składania ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań powinna jednoznacznie i w sposób zrozumiały informować o zamiarze zawarcia umowy przez tego, kto ją składa.
Art. 9
1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji zawarcia umowy, o:
1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany,
TRITON Katarzyna Lemoch
Konto bankowe: MultiBank 86 1140 2017 0000 4102 1299 0846
Miłków 2A/7
58-540 Karpacz
NIP 6112670507 REGON 022055751
Tel. 790415451
2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
Właściwości przedmiotów na stronie zostały opisane z możliwie rzetelnie na podstawie własnej oceny i parametrów podanych przez producentów. Produkty są fabrycznie nowe i nie były używane.
3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki,
Podane ceny oferowanych produktów wyrażone są w polskich złotych. Do podanych cen został doliczony podatek VAT w wysokości 23%
4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
Zapłaty za produkty można dokonać po upewnieniu się że oferowany towar jest dostępny i może być dostarczony odbiorcy w akceptowalnym przez niego terminie. Informację te zostaną udzielone przez pracownika reprezentującego firmę jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy niż 7 dni od momentu złożenia oferty zakupu. Dostępne formy płatności to: przedpłata - przelew na konto firmy, płatność za pobraniem, gotówka w siedzibie firmy.
5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy.
Koszt dostawy:Koszty transportu pokrywa kupujący. Są one naliczane w zależności od wielkości zamówienia. Koszt przesyłki paczki do 30kg na terenie Polski to 28 zł Brutto. Każdy kolejny towar przekraczający wyżej wymienioną wagę będzie pakowany w osobnej paczce. Gdy zamawiane produkty przekroczą wagę 30kg. automatycznie do zamówienia zostanie doliczona opłata za kolejną paczkę, np. za 2 paczki opłata wysyłkowa wyniesie 56 zł. Brutto itd.
Stawki wysyłkowe poszczególnych spedytorów wyażone kwotą brutto w polskich złotych uwidocznione są na stronie w formulażu oferty:
- Wysyłki towaru przy płatności z góry realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej OPEK
- Wysłki za pobraniem realizowane są za pośrednictwem firm kurierskich DHL, UPS, DPD
6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
Zwrot towaru
Klient sklepu on-line ma prawo zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 10 dni (usługi finansowe-14, ubezpieczeniowe-30), od daty jego zakupu. W przypadku całkowitej rezygnacji z zakupu, umowę między klientem a sprzedawcą uważa się za niezawartą. Jest to równoznaczne ze zwolnieniem kupującego od wszelkich zobowiązań. Oznacza to, że za wycofanie się z umowy kupna danego produktu sklep internetowy nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek opłat (nawet jeśli stanowi tak regulamin sklepu).
Wysyłając towar do sprzedawcy należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy: Wzór pisma
Uwaga! Warunkiem skorzystania z tego prawa jest zwrot produktu w stanie niezmienionym. Oznacza to, że produkt od chwili zakupu do momentu zwrotu (w ciągu 10 dni) nie może być użytkowany. Można natomiast go wypróbować tj. przymierzyć, sprawdzić jak działa etc. (z wyłączeniem kaset, płyt i programów komputerowych).
Termin, w którym można zrezygnować z zakupu dokonanego w internetowym sklepie, wydłuża się do 3 miesięcy w przypadku, gdy sklep nie podał w swoim serwisie następujących danych: nazwy i siedziby sklepu, łącznej ceny produktu (obejmującej wszystkie opłaty, w tym cło i podatek), sposobów zapłaty za zamówione produkty, wszystkich informacji o dostawie produktu (sposób dostawy, termin, koszt), praw przysługujących klientom sklepu, możliwości składania reklamacji.
7) informacje o terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący.
Po złożeniu oferty zakupu pracownik potwierdzi telefonicznie lub na podany adres e-mail cenę produktów i ich dostępność. Oferta jest ważna przez 7 dni.
8) miejscu i sposobie składania reklamacji,
Reklamacji moża dokonać w siedzibie firmy osobiście lub za pośrednictwem poczty polskej lub elektronicznej.
Reklamacja towaru
Gdy towar zawiera wady, możemy - wedle uznania - skorzystać z gwarancji producenta (o ile taka była udzielona i nie minął okres gwarancyjny), bądź instytucji niezgodności towaru z umową. W pierwszym przypadku roszczenia należy kierować do gwaranta wymienionego w karcie gwarancyjnej, którym najczęściej jest sprzedawca lub importer. W drugim przypadku - do sprzedawcy, który ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć naszą reklamację w terminie do 14 dni od jej zgłoszenia. Uwaga! Sklep internetowy nie ma prawa w tym przypadku odesłać klienta do producenta, hurtownika czy importera lub zmusić go do skorzystania z gwarancji. Za wady towaru sprzedawca odpowiada przez 2 lata, przy czym konsument jest szczególnie chroniony przez pierwsze 6 miesięcy (ciężar dowodowy spoczywa wtedy na sprzedawcy).
Protokół reklamacyjny:( Należy dostarczyć dowolnym kanałem informacyjnym poczta poczta polska e-mail na adres e mail lub adres siedziby firmy) wzór pisma
Decyzja o sposobie usunięcia wady towaru
Decyzja należy do kupującego. To on decyduje czy skorzysta z gwarancji czy instytucji niezgodności towaru z umową. Co więcej, jego wybór jest wiążący dla drugiej strony czyli sklepu internetowego. W przypadku powołania się na niezgodność towaru z umową również to klient decyduje o sposobie usunięcia tej niezgodności. W pierwszej kolejności może on domagać się naprawy lub wymiany towaru, a w przypadku niewypełnienia jego żądań - odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. W przypadku gwarancji to gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady.
Odpowiedź na zgłoszenie reklamacji
Sklep internetowy jest zobowiązany ustosunkować się do pisemnej reklamacji klienta w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania. Przekroczenie tego terminu jest równoznaczne z pełną akceptacją roszczeń konsumenta.
9) Klient ma prawo wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
10. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.
Regulamin oraz zasady składania reklamacji dostępne sa online pod adresem http://ekocell.pl/?regulamin,4 oraz zostaną dołączone do faktury i dostarczone klientowi wraz z towarem.
Produkty prezentowane na stronie sklepu nie stanowią oferty handlowej w myśl przepisów kodeksu cywilnego.
Dodatkowe wymagania zawiera art. 661 kodeksu cywilnego. Zgodnie z § 2 przedsiębiorca składający ofertę w postaci elektronicznej jest obowiązany przed zawarciem umowy poinformować drugą stronę w sposób jednoznaczny i zrozumiały o:
- czynnościach technicznych składających się na procedurę zawarcia umowy;
- skutkach prawnych potwierdzenia przez drugą stronę otrzymania oferty;
- zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy;
- metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych, które jest obowiązany udostępnić drugiej stronie;
- językach, w których umowa może być zawarta;
- kodeksach etycznych, które stosuje, i o ich dostępności w postaci elektronicznej.
Kiedy dochodzi do zawarcia kontraktu między sprzedawcą internetowym a klientem? Z chwilą przyjęcia przez tego ostatniego oferty, a mówiąc bardziej precyzyjnie z chwilą otrzymania przez sprzedawcę potwierdzenia jej przyjęcia. Wynika to znów z kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 70 § 1 k.c. „w razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w chwili otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu”.
Przykład działania naszego sklepuKlient robi zakupy w e-sklepie wkładając różne produkty do koszyka. Gdy już zakończy, przechodzi do zakładki asa i wypełnia formularz zamówienia. Następnie jest poproszony o potwierdzenie złożenia zamówienia. W ten sposób dochodzi do złożenia oferty zakupu przez konsumenta.
System komputerowy e-sklepu sam generuje potwierdzenie złożenia oferty zakupu (czyli przyjęcia oferty) i przesyła go klientowi. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez sklep i przekazania potwierdzenia klientowi umowa jest uznawana za zawartą.
Duże znaczenie ma również ustalenie miejsca zawarcia umowy. Zgodnie z art. 70 § 2 k.c. „w razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w miejscu otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu, a jeżeli dojście do składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu nie jest wymagane albo oferta jest składana w postaci elektronicznej – w miejscu zamieszkania albo w siedzibie składającego ofertę w chwili zawarcia umowy”.
Cały problem sprowadza się do ustalenia, kto przy transakcji jest oferentem. Czy sprzedawca, który zamieścił propozycję zawarcia umowy, czy klient, który składa ofertę zakupu? Wydaje się, że przy umowie zawieranej za pośrednictwem sklepu internetowego chodzi o tę pierwszą sytuację. Innymi słowy umowa zostaje zawarta w miejscu siedziby przedsiębiorcy (lub w miejscu jego zamieszkania, gdy chodzi o osobę fizyczną).
Warto tu podkreślić, że lokalizacja infrastruktury technicznej (np. serwery) nie ma dla ustalenia miejsca zawarcia umowy żadnego znaczenia. Serwer, na którym przetwarzane jest w formie elektronicznej zamówienie czy umieszczona jest oferta, równie dobrze może być w Hongkongu.
Przedsiębiorcy sprzedający w Internecie często nie zdają sobie sprawy, że po zawarciu umowy nadal ciążą na nich obowiązki informacyjne. Wszystkie informacje wskazane w art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów muszą zostać potwierdzone i to na piśmie najpóźniej w momencie rozpoczęcia spełniania świadczenia.
W praktyce znaczy to tyle, że wraz z towarem konsument powinien otrzymać kartkę papieru, na której sprzedawca potwierdzi wszystkie wymagane informacje. Brak takiego pisma (co jest w zasadzie regułą wśród polskich sprzedawców) działa na niekorzyść e-sklepu. Konsument zyskuje bowiem dodatkowy czas na rezygnację z towaru. Zamiast dziesięciu dni ma aż trzy miesiące na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn.
PrzykładSprzedawca w regulaminie sklepu internetowego wskazuje wszystkie informacje wymagane przez przepisy. Klient wie więc, od kogo kupuje,jaka jest cena i może też dowiedzieć się o prawie do zwrotu towaru. 2 lutego otrzymuje przesyłkę z zamówieniem.
Dołączona jest do niego tylko faktura. Nie ma natomiast żadnej informacji o prawie do odstąpienia od umowy. W tej sytuacji klient ma aż trzy miesiące na zwrot towaru.
Na podstawie http://prawo.rp.pl/artykul/592845.html?p=3
Możliwa jest jednak sytuacja, że po otrzymaniu towaru klientowi zostaje dostarczone pismo ze wszystkimi wymaganymi prawem informacjami.
Wówczas termin na odstąpienie od umowy znów staje się dziesięciodniowy, przy czym liczy się go od dnia otrzymania tych informacji
W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań zapraszamy do kontaktu:
Tel.: (075) 755-78-78
e-mail: info@micronix.pl