1. TESTY
Test stanu baterii przy połączeniu. W zaawansowanych modelach także po naładowaniu.
2. UNIKALNY PROGRAM KONSERWACJI.
Bezpieczna 24-7h-365 dni, konserwacja utrzymuje baterię na poziomie 100% i optymalizuje baterie bez konieczności demontowania jej z pojazdu.
3 OPTYMALIZACJA WSZYSTKICH CELI AKUMULATORA.
Unikalna metoda ładowania pulsacyjnego w bezpiecznej formie "bez gazowania", pozwala na pełne naładowanie każdej celi akumulatora dla większej gwarantowanej wydajności baterii.
4 ODZYSKUJE "POZORNIE MARTWE" BATERIE CZEGO INNE ŁADOWARKI NIE POTRAFIĄ.
Odzyskiwanie od bardzo niskiego napięcia, dzięki ładowaniu impulsowemu. Modele zaawansowane posiadają tryb "PIERWSZA POMOC" dla baterii zasiarczonych / głęboko rozładowanych.
NAPIĘCIE ŁADOWANIA (sprawdź jakie baterie będziesz ładować, typowe to 6V 12V 24V)
MAKSYMALNY PRĄD ŁADOWANIA (zalecany jest prad 1/10 pojemności baterii)
ETAPY ŁADOWANIA (algorym ładowania, ilość kroków w zależności od zaawansowania)
- Dokonując wyboru mozesz sugerować się typem pojazdu. Ładowarki OptiMate są dopasowane do rozmiaru i typu baterii zwykle znajdujący się w powiązanych pojazdach.
Na swoim akumulatorze lub w specyfikacji pojazdu, urządzenia, znajdziesz jego pojemność i typ. TECMATE podaje rodzaje i typowy zakres pojemności baterii w amperogodzinach Ah, który obsługuje dana ładowarka.
AKUMULATOR KWASOWO OŁOWIOWY: (LEAD-ACID) Ołów (umieszczony w płytkach) reaguje z ciekłym elektrolitem (głównie kwas siarkowy - H2SO4) co pozwala na generowanie elektryczności.
Akumulatory STD, znane również jako baterie "mokre" lub "zalewane", większość z wyjmowanymi korkami do napełniania, aby dodać wodę destylowaną. Ciekły elektrolit to połączenie kwasu siarkowego i czystej wody.
Zaawansowane baterie STD EFB z mokrą celą zoptymalizowana pod kątem częstotliwości
uruchamianie silnika w samochodach z funkcją START / STOP, technologia "ECO".
Szczelna bateria / VRLA * z elektrolitem w postaci żelu, który hamuje naturalną kondensację. Baterie żelowe są popularne w aplikacjach stacjonarnych, nisko-prądowych.
(Absorbująca mata szklana o konstrukcji VRLA *): Wysoki koncentrat elektrolitu kwasu siarkowego jest zawieszony we włóknach szklanych umieszczony między płytami prowadzącymi, co umożliwia zaprojektowanie bardziej kompaktowej baterii. AGM dominuje w sportach motorowych (motocykle) i popularnej opcja baterii premium w całej branży motoryzacyjnej i morskiej. Sucho naładowane (z pierwszym samodzielnym uruchomieniem) znajdują się tylko w segmencie motocyklowym, i jest dostarczany z pakietem kwasowym. Występują także modele AGM fabrycznie aktywowane, naładowane i gotowe do użycia WET, FA.
*VRLA - uszczelnione akumulatory (znane również jako VRLA =valve regulating lead acid) z zaworem ciśnieniowym kwasowo ołowiowe. Posiadają zawór bezpieczeństwa zwalniający ciśnienie, który zostanie trwale zwolniony gdy akumulator jest przeładowany.
Akumulator litowo żelazowo fosforanowy LFP złożony z czterech szeregowo połączonych cel, używane w aplikacjach SLI (Starting, lighting and ignition) Rozruch, oświetlenie i zapłon oraz głębokiego rozładowania. Baterie LFP dostarczają 3-4 razy większe prądy rozruchowe co podobnej wielkości akumulatory kwasowo-ołowiowe, przy 90% głębokości rozładowania w porównaniu do 50-75% dla baterii kwasowo-ołowiowych. Baterie LFP są wrażliwe na przeładowanie i głębokie rozładowanie. Przeładowanie może spowodować przegrzanie i stopienie akumulatora. Specjalna ładowarka baterii ołowiowo-kwasowych może uszkodzić baterię litową.
- Poszukaj pośród ładowarek OptiMate oznaczonych jako spełniające specjalne wymagania.
Samochody wyposażone w technologię START / STOP oszczędzającą paliwo, hybrydowe samochody benzynowe / elektryczne z akumulatorem 12 V, pojazdy, jednostki lub sprzęt z przerywanym poborem prądu.
Bateria STD, GEL, AGM lub LFP zaprojektowana do ciągłego dostarczania prąd przez dłuższy czas. Bateria wymaga pełnego naładowania po każdym cyklu użytkowania.
Baterie AGM Premium fabrycznie aktywowane do sektora automotive lub
marine auto/marine, wyprodukowane przez OptiMa, Odyssey i North Star,
które wymagają wyższego prądu ładowania i wyższego napięcia ładowania
do 14,7V.
- wybierz ładowarkę, która dostarcza prąd odpowiadający maksymalnemu zapotrzebowaniu baterii, w przypadku kwasowo-ołowiowych zwykle 1/10 pojemności baterii lub 1 x Ah dla baterii litowych lub określ wymaganą ilość czasu ładowania:
OptiMate 1 (0,6A) potrzebuje 16-17 godzin aby naładować baterię 10Ah, ale potrzebuje 100 godzin na ładowanie baterii do samochodu 60 Ah.
Obliczenie (przykład): 10Ah / 0,6A = 16,66h lub 60Ah / 0,6A = 100 godzin
OptiMate 6 (5A) potrzebuje 12 godzin na naładowanie 60Ah baterii.
- Wszystkie ładowarki OptiMate są idealne na długi czas konserwacji akumulatorów, ale ładowarki oznaczone ECO, DEEP CYCLE i LFP mają różne programy konserwacji, zależnie od zastosowania lub typ baterii.
W pełni naładowana bateria nie wymaga więcej niż 10-20 mA, aby pozostać w pełni naładowana, ale pojazdy z dodatkowym wyposażeniem w obwodzie, które jest zawsze aktywne, mogą czerpać więcej.
- Głębokie rozładowanie akumulatora poniżej zalecanego napięcia może spowodować szybkie zasiarczenie w kwasowo-ołowiowym akumulatorze i różne wartości ogniw w baterii litowej. Wszystkie prostowniki OptiMate mają unikalny krok SAVE z niskim napięciem, bardziej zaawansowane ładowarki OptiMate są zdolne do odzyskiwania akumulatorów z bardzo złego stanu, czego nie mogą zrobić inne ładowarki.
Low Volt Save - napięcie, z którego OptiMate jest w stanie odzyskać głęboko rozładowaną baterię. (1v = od 1 Volt).
PIERWSZA POMOC dla akumulatorów kwasowo-ołowiowych STD, AGM i GEL -
Unikalny tryb odzyskiwania FIRST AID dla kwasowo-ołowiowych baterii to połączenie impulsów prądu o niskiej częstotliwości, które powodują rozbijanie niepożądanego skrystalizowanego siarczanu ołowiu powstającego na płytach baterii plus kontrolowane wyższe napięcie w celu wymuszenia przepływu prądu, przywracają akumulator kwasowo-ołowiowy, aby mógł ponownie przyjmować prąd i utrzymać napięcie.
PIERWSZA POMOC dla baterii litowych - OptiMate Lithium's unikalna PIERWSZA POMOC dla baterii litowych jest kombinacją kontrolowanego niskiego prądu i napięcia, śledzenie napięcia na krzywej ładowania akumulatora aby pasowała do idealnej krzywej ładowania dla ogniw LiFePO4.
Wszystkie prostowniki OptiMate testują baterię przy połączeniu aby określić prawidłowy tryb ładowania. Zaawansowane modele wykonują test i wyświetla wynik po naładowaniu. OptiMate 4, OptiMate 6 i OptiMate 7, OptiMate Lithium wykonują 4 sekundowy test 5A, OptiMate Lithium Select wykona test 10 sekundowy test i wyświetli wynik przed ładowaniem.
Test DOBRA/ ZŁA po naładowaniu.
Zaawansowany 6 wyników testu przed i po ładowaniu.
Modele OptiMate Ampmatic są to uniwersalne ładowarki idealne do wszystkich rozmiarów baterii. Prąd ładowania jest regulowane zgodnie z rozmiarem i stanem baterii.
W modelach Napięcie ładowania jest automatycznie wybierane zgodnie z napięciem podłączonej baterii. Voltmatic
Prąd ładowania jest regulowany w zależności od temperatury otoczenia, od 20°C / 68°F, przy -4mV /°C / ogniwo.
Aby zapobiec uszkodzeniu akumulatora, ładowarka OptiMate Lithium
wyłączy się, jeśli temperatura spadnie poniżej -20 °C lub powyżej 45°C
Reset systemu zarządzania akumulatorem (z ochroną niskiego napięcia) w baterii LFP (Lithium Iron Fosphate).
przystosowany do pracy w niskich temperaturach do -40°C
Wszystkie inne ładowarki działają w temperaturach do -20°C
Ładowarka jest odporna na warunki atmosferyczne (min. IP54), przystosowana do użytku na zewnątrz.
Akceptuje napięcie zasilania 100 - 240 V AC, 50 - 60 Hz. Modele na różne kontynenty są wyposażone we właściwą wtyczkę prądu zmiennego.
Znak aprobata California Energy Effiiency Comission.
Pobór mocy mniejszy niż 0,5 W (0,012 kWh dziennie), jeśli nie jest podłączony do baterii.
Bezpieczeństwo elektryczne i zgodność z EMC - certyfikowane i regulowane
według międzynarodowych standardów TUV SUD.
O-01 OptiMate Odporny na warunki atmosferyczne oczkowy przewód akumulatora, do szybkiego wygodnego podłączenia ładowarki Optimate i ładowania akumulatora. M6 / M8
O-11 KABEL OptiMate Przewód akumulatora odporny na warunki atmosferyczne, heavy duty / auto / marine M8 / M10
OPTIMATE 1 DUO (12V/0,6A) PB/LITHIUM TM402-D 4-etapowa 12V / 12,8V 0,6A Ładowarka-optymalizator baterii litowych i ołowiowych. 12V od 2 - 30Ah. Prostownik naładuje motocyklowe baterie rozruchowe LiFePO4 , rozruchowe akumulatory litowe.
OptiMate 1, najlepszy w pełni automatyczny konserwator akumulatora do motocykla, quada lub jednostki pływającej - podłącz i zapomnij. Całodobowa konserwacja! Obsługa baterii 24-7-365 dni.
OptiMate 4 CAN-bus 12V-0,8A automatyczna sprawdzona ładowarka akumulatorów motocyklowych 2 do 50Ah. Dedykowana do motocykli BMW (złacze SAE79 CANbus connector w zestawie) Domyślny program CANbus
OptiMate 6 Select, wydajna ładowarka, która wydobywa pełny potencjał z wysokowydajnych akumulatorów spiralnych 12 V / szczelnych akumulatorów rozruchowych lub akumulatorów o głębokim cyklu rozładowania - wydajna ładowarka „5 A” do dowolnej temperatury!
Ładowarka 12V 10 Amper i 24V 5 Amper! OptiMate 7 12V-24V jest idealny do akumulatorów rozruchowych i baterii głębokich rozładowań o wysokiej wydajności, wymagających ładowania i nienadzorowanej, bezpiecznej, długoterminowej konserwacji. Pojemność baterii od 3 do 400Ah) 24V (akumulatory od 1- 200Ah). TecMate
10-etapowa ładowarka-tester-konserwator oszczędzająca baterie litowe LiFePO4 12,8 V / 13,2 V 5A
OptiMATE 6 12V-24V 8 etapowa ładowarka + tester + konserwator baterii 5A 12V / 2,5A 24V. Zwiększa żywotność ładowanych akumulatorów. Pojemność akumulatorów (12V) 3 - 200Ah / Pojemność akumulatorów (24V) 1-100Ah